Svar på fråga


Hej Johanna!

Först och främst, ÅH tack så jättemycket! Blir alltid så glad av att läsa sådana kommentarer, verkligen jättepeppande!

Jag har för mig att jag snackat om hur jag fick ihop mina barntimmar för ett tag sedan (läs här), men jag kan dra det lite snabbt igen. Man måste som sagt ha minst 200 barntimmar (erfarenhet med barn) för att kunna klicka in sin ansökan. Och jag som har både två yngre systrar, plus en massa småkusiner, kom upp i dessa timmar rätt snabbt. Men för dig som inte har yngre småsyskon/kusiner skulle jag rekomendera att söka någon sorts praktikplats på dagis/förskola. Förklara situationen så hjälper de dig nog. Och såklart, lite beroende på hur gärna man vill komma iväg, så bör man nog fundera över lönen. Om man verkligen, verkligen, verkigen vill komma väg, kan det inte då vara värt att jobba för väldigt låg lön, eller till och med ingenting? 

Lycka till! 

Frida




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: