In Olso, baby


Kusinbild, last weekend
 
Såååå som jag skrev senast. Och som rubriken lyder. Jag är i Oslo, flyttade hit i måndags. Kan säga att det inte alls blivit som tänkt, men jag har löst det ändå. Förra fredagen, när jag och min familj var påväg upp till Branäs för kalas (bilder och några ord om det kommer senare), fick jag ett sms från min arbetsgivare. I sms:et stod det att öppningsdatumet som var sagt inte kommer bli av och att han inte vet när vi kommer få börja jobba. Där stod jag alltså med allt packat och klart, en tågbiljett och med en månadshyra betald. KUL. Nej inte direkt.. Efter mycket om och men beslutade jag mig trots allt att åka. Jag kommer hit och dagen efter lyckas jag och mina blivande jobbarkompisar dra till med ett möte med våra chefer. Vi förklarar att vi inte kan sitta och vänta på deras seghet och att vi kommer börja söka nytt. Och det gick lättare/snabbare än vad jag trott. Med en riktigt schysst roomie som la in ett gott ord hos sin arbetsgivare fick jag gå på intervju dagen efter och hade ett nytt jobb samma dag. Huuuuur gött som helst! 
 
Haha ja, så det var denna vecka...Jag trivs hur bra som helst i lägenheten med tjejerna och jag tror att detta kan bli riktigt bra. Hoppas allt är fint med er där hemma. PUSS


Postat av: moster

Oj, så det kan bli. Bra att det ordnat sig för dig 7ch att du trivs. Kram från moster.

2014-08-10 @ 20:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: