Svar på fråga


Hej Johanna!
Att jobba som au pair innebär att man ska ta hand om någon man inte känner's barn. Därför är ett av kraven för att kunna åka att man har minst 200 barntimmar, dvs hur många timmar man måste ha spenderat på att se efter barn. Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om hur många timmar jag va uppe i innan jag åkte.. Men i ansökan får man fylla i alla de gånger man varit barnvakt och det gjorde jag, och jag antar att det var tillräckligt eftersom jag kom iväg haha. Men jag har själv två yngre systrar, en hel del småkusiner och sedan kompisar som har småsyskon, och det är på det viset jag kom upp i mina timmar. Men om jag ska tipsa är ju att till exempel vikariera/praoa på dagis eller liknande ett riktigt bra sätt att komma upp i de 200 som krävs. 
 
Fråga runt bland kompisar (man behöver inte alltid vara barnvakt själv), släktingar och på olika förskolor, och förklara hur det ligger till så ska det nog gå lätt som en plätt att skrapa ihop alla timmar. Många verkar tro att man bara kan åka om man gått ex. barn och fritid på gymnasiet, men jag själv gick naturvetenskapliga linjen och det var inga som helst problem för mig. 
 
Hoppas allt går bra för dig och att du kommer iväg! 
Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: