Svar på fråga


Hej Julia!
 
När jag var iväg som au pair åkte jag med Cultural Care Au Pair. Om man önskar att åka som au pair till USA så är organisation ett måste (för att kunna få ett godkänt visum). Dessutom skulle jag inte rekommendera att åka utan något sorts stöd (som man får av en organisation) då man väldigt lätt kan få problem med sin värdfamilj. 
 
Hur man får kontakt med en familj, det är något organisationen hjälper dig med. När man signar upp sig får man fylla i en låååång profil om sig själv, samma sak gäller för värdfamiljerna, och sedan blir man matchad med familjer som man tros ska kunna passa i. Jag matchades med cirka sju familjer totalt, detta under en tre-veckors-period, och jag pratade med tre av dem. Om man inte känner att familjen man blir matchad med passar en så kan man bara låta den passera (man låter den vara i två dagar(?)), men om den verkar intressant så hör man av sig. I mitt fall var det värdfamiljen som skrev till mig och planerade in ett skypesamtal. Därefter gick allt väldigt snabbt. Jag tror att allt var klart inom bara några dagar. Jag kommer ihåg den kväll de ringde från CC's office i NY och frågade om jag ville tacka ja till familjen och om den 14e januari passade bra. En blandning av nervositet och glädje, riktigt härlig känsla det!
 
Hoppas du fick svar på dina frågor och att du kommer iväg!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: