Svar på fråga


Hej Jeanette!
När jag bestämde mig för att åka som au pair signade jag upp mig på Cultural Care Au Pair's program och fick då åka på ett informationsmöte. Sedan var det dags att börja fylla i en låååång profil om en själv och svara på frågor om varför man vill åka, osv. När allt detta var klart klickade jag in min profil och då började matchningsprocessen, dvs då Cultural Care hjälper en att hitta en familj. Det var så jag gick till väga. Sedan finns det ju självklar många olika organisationer som man kan välja att åka med, men Cultural Care var den första jag hittade och därför valde jag dem. Jag känner ingen som åkt till USA som au pair utan organisation, och jag tror att anlednigen är för att det inte är tillåtet. Eller ja, om jag minns rätt så kan man inte åka hit utan, inte helt hundra. Oavsätt så rekommenderar jag att man åker med någon organisation (till vilket land man än åker) för om det inte skulle fungera i den familj man hamnar i så finns det alltid någon som hjälper dig att hitta en ny. Och om det nu är så att man har lärt känna en familj på eget sätt så kan båda gå med i ett billigt program och be om att få matchas med varandra. 
 
Hoppas du är nöjd med mitt svar och att du kommer iväg. Och ha en grym student! :D
Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: