Svar på fråga


Hej Jenny!
Under sitt au pair-år måste man läsa ett visst antal credits på ett godkänt amerikansk college/universitet. Som minst måste man ta 6 credits, vilket motsvarar 72 lästa timmar. Det är helt och hållet ens eget val vad man väljer att läsa - allt från bartenderlektioner till djupa teoretsika ämnen. Alla kurser man väljer att läsa behöver inte vara anlagda på en skola, utan i vissa fall fungerar det lika bra att samla creditsen över internet. Det jag vill få fram är att det mesta går att hitta. 
 
Under vårterminen, varje fredagsförmiddag, gick jag med mina pojkar till en lekklass där de fick leka med varandra och andra barn, samtidigt som jag var där. Denna sorts klass kallas Child Observation Class och genom denna har jag skramlat ihop 4 credits. Pojkarna har gått denna klass sedan au pair nummer ett (jag är nummer tre) och gillar den jättemycket så jag kände att jag lika bra kunde fortsätta gå jag med. Att jag sedan också fick ta några credits under tiden var bara en bonus! 
De två creditsen som jag nu har kvar vet jag fortfarande inte hur jag ska samla in. Men förmodligen (förhoppningsvis) ska jag och några kompisar ta en weekend class i LA om några helger.
 
Varför man måste läsa dessa timmar har något med det visum man åker hit på. Jag är dock inte så vidare påläst gällande detta. Jag vet bara att man måste, speciellt om man funderar på att förlänga efter sitt år. Har man inte läst alla credits när året är slut så har man ingen chans till ett "förlängt visum". 
 
Enligt Cultural Care's program ska värdfamiljerna bidra med $500 så att deras au pair ska ha möjlighet att ta sina credits. Man kan hitta både klasser som kostar och de som är gratis. Så om man väljer att använda alla dessa femhundra dollar är upp till en själv.
 
Se inte creditsen som något tyngande, utan välj något som verkar roligt and go for it! 
 
Ha det bra, kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: