I love you, New York


Gått några dagar sedan jag senast hörde av mig, har inte riktigt haft tid ser ni. Så i torsdags var en väldigt intensiv dag. Hela fömiddagen, fram till två, satt vi och lyssnade på en kvinna från the red cross. Var väldigt viktig information, men de var jättesvårt att höra vad hon sa (inte pga av språket utan pga att hon sluddrade) så.. MEN strax efter två hoppade alla på en buss som tog oss till NYC. Alltså, det är verkligen som alla säger. Staden är magisk! Man kan inte riktigt sätta ord på hur underbar den är, så coolt kändes det. Först bjöds det på en guided tour till bland annat frihetsgudinnan (på avstånd dock..), 9/11 memorial och times square (!!!!). Själva tog vi oss till Top of the Rock. Gud viken fin utsikt! Speciellt på kvällen med alla lysen från hela staden. Måste ju även berätta att vi till och med hann springa sexton kvarter, till bussen, på tio minuter... Haha vi var lite sena, och kvarteren var lite större än vad vi räknat med. 
 
Igår var dagen. Dagen då jag anlände till SF. Landade runt åtta igårkväll, och vid väskupphämtningen väntade min värdfamilj. Nervös var jag, som tusan, men allt har gått bra! Vaknade upp riktigt utvilad imorse, och har sedan dess varit i lekparken med alla. Allt känns bra och hoppas det fortsätter kännas så! Hörs, puss
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: