Fix och trix


Tänkte berätta lite om vad som jag gjort än så länge som förberedelser inför USA. Kommer självklart hända en hel del till med saker, med det tar vi då :)
 
För ungefär en månad sedan då, jo då blev jag antagen. Eller alltså då jag tackade ja till en familj som gjorde detsamma till mig. När jag tidigare inte tackat ja till någon familj kunde jag dra mig ut ur programet, men så fort jag sa ja till dem blev jag fullt bunden. Ingen återvändo, hehe. Jag hade tidigare hört att när man väl funnit en familj så var det dags att fixa visum, fylla i en jäkla massa papper, osv. Och det skulle ske så fort som möjligt. Så jag satte igång med visumansökan på direkten. En del görs på nätet (del1), den innehåller en massa frågor om allt och inget., och sedan görs resten (förutom en massa pappersarbete) på amerikanska ambassaden i Stockholm. Kan ju säga att det visst inte var så brottom som man trodde. Tydligen så kan man inte ansöka om något alls innan det är mer än tre månader kvar till avfärd. Så inte förrän i måndags kunde jag skicka iväg min ansökan, och därmed boka en tid för min intervju på ambassaden. Åker dit den 14 november, så har i alla fall lite tid på mig att fixa allt annat som jag måste ha med dit (en jäkla massa skit!).
 
Haha oj, detta blir ett långt inlägg ser jag nu. Men ah, det är i princip så långt jag kommit än sålänge.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: