Svar på fråga


Fick en fråga för några dagar sedan från en tjej som heter Frida gällande uttal. Frågan var hur jag uttalar mitt namn, och jo det kan jag tänka mig att många funderar över innan man åker. Vissar har tur och har ett namn som också förekommer här borta, till exempel min vän Anni. Inte så svårt att fundera ut hur man uttalar hennes namn liksom. Men tex mitt namn, Frida, är inte direkt ett vanligt namn här så ja. Inte för att det är så lätt att skriva hur jag uttalar mitt namn, men tänkt Freda, med amerikansk uttal på R:et. I princip så. Ingen brukar ha vidare svårt att uttala det, men om man är på tex starbucks (där det ofta frågar efter namn) händer det att de frågar hur det stavas. Har också hänt en hel del gånger att jag fått mitt kaffe med namnet Freida på. 
 
Jag och google translate, haha... Om ni klickar på denna länk (http://translate.google.com/#en/sv/Frida) och sedan på lyssna i den engelska rutan så hör ni hur det ska låta. 
 
Hoppas du är nöjd med svaret! Snyggt namn btw (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: