some busy days

Har hängt rätt mycket med bex. Hjälpt henne packa inför Australien, packa ihop hela hennes rum och dessutom bakat "sista-dagen-på-jobbet-fika", blev bullar i massor. Nomnom! Imorgon väntar en tjockisdag med lindus som jag inte sett skymten av på åååååår (känns det som). Sleep tight friends

Varning

bildBOMB

Kräftskiva // Busfabriken i Norrköping

Monday again

Helgen var grymt kul! Idag är jag dock trött, drog mig ändå iväg till gymet en timme i ett försök att piggna till lite. Snart väntar cirkus med småsyrrorna.

Tänker slänga upp bilder sen från helgen, så länge får ni nöja er med ett bildlöst inlägg. Puss

Off to Krusbärsvägen

Stannar hela helgen, så lär bli rätt tomt här. Ha det gött, puuss

Europe, part six

FINAL PART!!
Efter de två nätterna i Italien började vi styra hemåt Sverige. Blev en dag igenom Alperna (låååång tid) och övernattning i södra Tyskland, för att sedan andra dagen köra rakt upp till norra delen för ännu en övernattning. Tredje dagen nådde vi finally svensk mark. Passade på att svänga förbi familjen Petterssons nybyggda sommarplace i Helsingborg, och gosh så fint det var! Dagen efter det styrde vi vidare mot älskade Götet, som också var en planerad rutt under resan. Under två nätters vistelse hos kära kusiner/farbror/faster hann vi dessutom klämma in ett besök hos familjen Dahlqvist. Bäst!

Och där slutar denna resa, där i Göteborg, som fick äran att bli vår sista hållplats innan vi åter igen nådde Katrineholm. Hade det otroligt kul, förstår inte en sekund hur jag kunde tveka om att följa med!

Nothing like before

Varit uppe sedan kvart i åtta, så har hunnit med en runda på gymet, plockat vinbär och käkat lunch. Nu ligger jag död i soffan, sova lunch. Imorgon börjar min Beccahelg, ye! pussen

back in the days

Känns som om det var igår som det var jag som klev in i en främmande skola, in i ett främmande klassrum fullt med främmande människor. Kan inte fatta det var tre år sedan. Känns som igår, samtidigt som det känns som att de människorna jag lärt känna sedan den dagen alltid funnits i mitt liv. Herregud va jobbigt det känns! I vilket fall, idag var det min tre år yngre systers tur att göra samma sak. Vet att du har tre underbara år framför dig, önskar dig all lycka! ♥

2009 - 2012

Europe, part five

Efter en vecka i Kroatien svängde vi förbi Italien, Grado i några dagar. En så kallad återförening blev det då vi var på exakt samma ställe för 11 år sedan. Nu lite äldre och LITE modigare, vågade jag mig ut igen i vattnet (bland alla krabbor).. självklart med badskorna på! ;) mysigt, men med lite tröttsamhet på allt resande och längtande efter svensk mat, det svenska språket och svenska sommarvärmen (!??...) fick två nätter duga i de 30 grader Italien hade att erbjuda. (:

ett lite snabbt hej

Har inte mycket att säga. Helgen har varit fin! I fredags samlades vi ett tiotal tjejer hos Becca för tacos, snack och mys framför film, OCH för att sänga hejdå till flickan som snart lämnar alla i ett år för australien (!!!?) och mig i ett och ett halvt (probably...). Trevligt var det i vilket fall! Lördagskvällen spenderades hemma med familjen Lindkvist och kräftor, mums! (: och denna dag styrde vi bilen mot Norrköping för lite shopping. Nu ska jag krypa ner i sängen, sleep tight!

Europe, part four

De sista dagarna i Kroatien spenderade vi i havet och på stranden. Sista kvällen drog vi in till Pula där vi strosade runt bland marknadsstånden och käkade glass (:

söndag

Har inte varit en så speciell fartfylld dag idag, men lyckades i alla fall släpa mitt och Lindas ass till gymet för att svettas en timme (: Gårdagens partaj var i vilket fall trevligt, synd bara att man har svårt att hålla sig pigg.. ålderskris..? hee, hope not!

Balen 2012

nionde/tionde augusti

Ett sista sommaräventyr -

Igår packade jag, mina två systrar och pappa våra ryggsäckar och begav oss ut på en vandrigssnutt med mål Fagerön. Vi parkerade bilen och vandrade fram genom skogar och ängar med gräs högre än oss själva, och nådde ön runt sju på kvällen (: Tände elden och grillade/proppade i oss en massa korv med bröd/marshmallows tills vi stupade i våra sovsäckar och övernattade i öns vindskydd. Riktigt mysigt var det!
Imorgon kommer bilder. NU ska jag jag ta och sova, imorgon blir det nya grejer, puss

Grattis älskade syster! ♥

Blir visst lite av en bildbomb... haha
Men återigen, grattis lille majsan, tänk vad 10 år kan gå fort. Älskar dig med hela mitt hjärta!

Europe, part three

Fortfarande i Kroatien. Över en dag tog vi bilen och lät vår vänliga GPS visa oss vägen till fina staden Pula. Dagen var riktigt varm, men med mycket vatten och tålamod stod vi ut. Vi promenerade runt och fick se många gamla byggnader, en hel del fina utsiker och mycket annat. En minst sagt rolig dag!

ingen rubrik

Gårdagen avslutades riktigt bra! Lätt värt pengarna (;
Idag har jag hunnit med att krya upp mig, som gick väldigt fort. Drog efter det ner på stan och fixa present till majsan som fyller nästa vecka. Denna kväll har innefattat god mat med moster och familj, plus ett stort intresse för de mindre tursamma olympiska spelen. Trevligt i vilket fall. Nu ska jag ta och sova, död efter de få timmar man fick inatt, puuusss

haha! två funna på mobilen

tredje augusti

Dagen har bestått av lite bowlingspel, ett besök i forssjöspåret, och slappning. Kvällen kommer bjuda på festlighter i Norrköpings stad med Lindis och Fia, göööött! Ha det fint vänner, det ska vi ha. puuuss

Europe, part two

Efter många timmars bilande, med bland annat en övernattning i Österrike, nådde vi äntligen vårt mål, Kroatien. Hittade en jättebra camping, dock hur stor som helst, men riktigt fin! Stenstränderna vänjde man sig vid direkt, så bad och solning fördrevs hela veckan med. Detta var lätt den bästa veckan under hela resan (missförstå inte, allt var grymt kul!). Mer bilder kommer!