Svar på fråga


Hej Kristina!
Klart jag svarar på din fråga! Jag kan absolut lämna dem ur sikte någon stund under dagens gång. Mina tvillingpojkar har inga aktiviteter om dagarna (dagis/skola, sport, instrument), något som de flesta barn har, vilket innebär att jag tar hand om dem hela dagarna. Och självklart behöver man gå på toa eller göra annat som gör att man inte kan ha ögonen på dem under dessa tio timmar som man jobbar varje dag. I början var jag jättenoga med att aldrig släppa dem ur sikte, men efter några veckor börjar man lära sig var/när olyckor sker. Man vet liksom när man bör vara lite extra uppmärksam på vad som händer. Jag kör på detta: Jag har dem på samma våning som jag själv befinner mig på, ser till att jag kan höra dem hela tiden och lämnar dem aldrig under situationer då de "ofta" råkar ut för något. Så om de sitter och målar, kollar på tv eller hoppar på madrasser (något de gör varje dag, och aldrig gör sig illa på) så är det lugnt om du nu behöver gå på toa, känner att du behöver två minuter för dig själv eller något annat som gör att du inte just där de är. De är treåringar, pojkar dessutom, och de tål mer än vad man tror. Jag ser tvillinggrejen som en fördel - de har alltid varandra. Så om du någon gång har en riktigt dålig dag och inte är på humör att bygga kojor eller jaga runt på dem så klarar de sig fint ändå. 
 
Blev ett lite utdraget svar på dig fråga, men vet att detta var lite grejer jag undrade över innan jag åkte. September är snart! Hoppas du får ett riktigt roligt år och att du trivs lika bra som jag gör.
Kram
 


 
Om du/ni har några frågor så är det bara att höra av sig. Jag svarar gärna! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: