Svar på fråga


Hej Ida!
Jag, som de flesta förmodligen är, var väldigt nervös och osäker gällande engelskan innan jag åkte. Jag var väl inte direkt jättedålig eller så, men långt ifrån bra. Och dessutom är jag en sådan person som hellre är tyst än att säga något som kan bli helt fel. Men nu efter fyra månader kan jag verkligen säga att självförtroendet gällande just språket växt otorligt mycket. Jag har absolut utvecklat min engelska och för varje dag som går så flyter det bara på bättre och bättre. Jag kan verkligen bli så mycket bättre, men jag känner att jag blivit bättre haha. Jag menar, när man kommer till USA och ska bo i en familj som inte förstår någe av ditt hemspråk har man inget större val än att använda sitt andraspråk, och ju mer man övar desto bättre blir man. Sedan vet jag ju att om det inte vore så att jag bara haft svenska vänner här borta så skulle jag utvecklas ännu snabbare, men ja, jag klagar inte (; 
 
Hoppas du kommer iväg nästa år!
Kram


Postat av: Stephanie

Hej frida! Jag bor också i Katrineholm och är just nu inne i matchningsprocessen. Jag undrar vart du gjorde din läkarundersökning? Kan man göra den på vårdcentralen eller måste man gå till en specialläkare, isånnafall vart? :)

2013-06-05 @ 06:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: