Svar på fråga


Hej Stephanie!
När man ska åka iväg som au pair måste man göra en sorts läkarundersökning, dvs the basics - mätas, vägas, kolla synen, se om några vaccinationer krävs, osv. Antar att det är för att de inte vill ha in något i landet som skulle kunna spridas och så. Haha men i vilket fall, som svar på din fråga: Jag ringde en vårdcentral, du vet den i Nävertorp? och för 650 kr (om jag inte minns helt fel) gjorde de undersökningen och testade mig för tuberkulos (hade inte den vaccinationen). Antar att du skulle kunna göra det på sjukhuset också, men det går lika bra på en vårdcentral. Det är bara att ringa och förklara vad det är för storts undersökning som ska göras så fixar de en tid för dig. Lycka till!


Postat av: Stephanie

Tack så mycke för svaret, då ska jag absolut ringa till vårdcentralen i nävertorp! :)

2013-06-06 @ 21:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: