Ännu lite förberedelser


Denna dag har jag hunnit med några vettiga förberedelser inför mitt Au Pair-år. Drog finally asset ner till banken och betalade visumavgiften, ska ju till Ambassaden nästa vecka redan. Passade även på att be om ett "proof of funds", alltså ett kontoutdrag. Myndigheterna i USA kräver nämligen ett bevis på att man har tillräckligt med pengar så man kan försörja sig den första tiden i staterna, tills man fått sin första au pair-lön dvs. Tänkte att jag kan skriva ner vad man måste ha med sig till ambassaden för att bli godkänd. Kan kanske lägga upp det imorgon. Är en hel del förstår ni!
 
Vad har jag mer gjort? Jo, för några timmar sedan deltog jag i ett möte (en på cc pratade och vi andra lyssnade) där man fick massa information och tips om innan/under/efter året. Intressant var det allt. Men roligast av allt var att man fick chansen att få kontakt med andra au pairer som snart ska åka. Fick reda på några som kommer bo i samma område som mig, och en som har samma avresedatum som mig. Fan så skönt måste jag säga! Nu ska man se till att hålla lite kontakt så att man inte behöver känna sig helt själv när det väl är dags att åka. 69 dagar vänner, yeee. Haha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: